Noord Laos - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Tjitske en Rino Wal - WaarBenJij.nu Noord Laos - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Tjitske en Rino Wal - WaarBenJij.nu

Noord Laos

Door: Tjitske en Rino

Blijf op de hoogte en volg Tjitske en Rino

17 Januari 2008 | Vietnam, Hanoi

De tweede dag in Luang Prabang gaan we naar de Pac Ou grot waar 4000 budah beelden staan. afgelopen nacht hebben we slecht geslapen omdat we gister (voor het eerst) blijkbaar iets verkeerds hebben gegeten. Ons ontbijt bestond dus uit droge koekjes!

Vooral de boottocht naar de grot toe is erg mooi. Onderweg stoppen we nog in een Mhong village. Had van ons niet gehoeven...het moet authentiek zijn maar het is enorm toeristisch, niet echt de moeite waard dus.
Op de terugweg is de brandstof van onze boot 100 meter voor de pomp op. we drijven het tankstation voorbij en dat is dus zwemmen geblazen voor de jongen van de boot!

De volgende dag zijn onze darmen weer rustig...kort maar krachtig zullen we maar zeggen. Om 8 uur zijn we op het busstation om naar Nong Khiaw te reizen, 150 km. ten noorden van Luang Prabang. We zien de 'bus' , een truck met bankjes, waar 10 man in zit en we denken: die is vol... Maar als je denkt dat het echt vol is (16 personen) kan er altijd nog iemand bij. We vertrekken met 22 volwassenen en 6 kinderen (en een heeeeeleboel bagage in en op de truck).
We zijn dus best blij als we na 4,5 uur, en tegenover ons een enorme poepbroek (en geen luier), uit de 'bus' mogen.

We zijn in een fantastisch mooie omgeving terecht gekomen. Mooie bergen aan een rivier en wij onze bamboo-hut met veranda!
We verkennen de omgeving en kijken naar de zonsondergang en het wasritueel in de rivier.

's avonds valt de stroom uit om 18.00 uur. Gelukkig hebben wij net onder een warme douche gestaan (electrisch verwarmingselement). Best bijzonder om alleen bij maanlicht naar het restaurant te lopen. De kok heeft het best lastig met alleen kaarsjes.

De tweede dag huren we een mountainbike en verkennen de omgeving. Het is erg heuvelachtig en de geuren, geluiden en vegetatie zijn net als in Artis...

Woensdag nemen we de bus terug naar Luang Prabang, dit keer een localbus met ietsje meer comfort. We kopen een 2e hands lonely planet van Vietnam, eten bij een Indiaas restaurantje en daarna gaan we naar Lao Redcross Sauna. Tjits neemt weer een heerlijke massage en daarna gaan we genieten in de herbal sauna.

Over 5 uur gaat ons vliegtuig en vanavond slapen we ergens in Hanoi. Een ander land waar we ook erg naar uitkijken.

• 17 Januari 2008 - 08:11

Ina:

Ha dame en heer,
    hier een groet uit een ietwat mistig Hoevelaken. Wat een leuke verhalen! Vooral het massage-verhaal met nadruk op 'weer' :-): heerlijk!
    Wat is er hier te doen: vanavond naar opnames van De Wereld Draait Door samen met 2 vriendinnen, en welk een toeval met onze voorzitter als speciale gast! Hoe anders zijn jullie belevenissen ...
    Groet,
    Ina

• 17 Januari 2008 - 08:37

Renate:

Helemaal leuk om over jullie belevenissen te lezen. Vooral de voedselverhalen zijn leuk (ik doe eindelijk aan de lijn, hum). Hoe herkenbaar over het comfort van de bootjes en bussen, dat trek je alleen als je je er maar gewoon aan overgeeft... Enjoy! Renate

• 17 Januari 2008 - 08:40

Frank (Vehof):

Niet gedacht dat je in Laos zo makkelijk fietsen kunt huren. Wel goed, want het is een erg relaxte manier om een gebied te verkennen.
    Op Costra gaat alles zijn gangetje. We hebben gisteren de activiteiten voor 2008 besproken. Het goede nieuws: we zijn voorlopig nog gegarandeerd van werk!

Gelukkig kunnen jullie je de komende weken concentreren op andere zaken. Veel plezier!

• 17 Januari 2008 - 10:13

Chris En Stijntje:

Brandstof op laten jullie die jongen zwemmen. Hebben jullie een goede vlucht gehad naar Hanoi? Wat heeft Rino op de laatste foto in zijn handen, een sigaar of zoiets? Hier alles oké. Het weer is hier triest vandaag, het zonnetje wil niet komen. we gaan weer verder met ons werk.

groetjes en een dikke knuffel van je paps en mams

• 17 Januari 2008 - 18:40

Wea Jan:

Vanmorgen nog collega gesproken is net terug uit die omgeving, ook geweest in Luang Prabong. Wordt ook ik nog nieuwsgierig hoe dat het daar toegaat.
    Nu 3 weken Vietnam, volgen met belangstelling berichten en foto's

groetjes en kus pama

• 17 Januari 2008 - 20:16

Marcel En Lieuwke:

He vakantie gangers. Hartstikke mooi daar, super om die belevenissen te volgen. Vooral die mooie omgeving. Ga dat nu alleen een tijdje missen. Vandaag laatste werkdag gehad en aan het pakken voor overmorgen. Heerlijk 4 weken Nieuw zeeland, moeten na die tijd weer eens een keer afspreken en foto's bekijken.

Marcel en Lieuwke

• 19 Januari 2008 - 18:07

Tietsja:

hallo hier weer een berichtje uit het koude scheerwolde het is hier vies het regend hier vandaag pascal is naar het carnaval geweest als zwerver nou ik hoop dat het verder goed gaat met de reis en hoop dat de volgende booot benzine genoeg heeft nou veel plezier daar groetjes tietsja andre chantal en pascal