Verbrand!!! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Tjitske en Rino Wal - WaarBenJij.nu Verbrand!!! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Tjitske en Rino Wal - WaarBenJij.nu

Verbrand!!!

Door: Tjitske en Rino

Blijf op de hoogte en volg Tjitske en Rino

01 Februari 2008 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Alweer een tijdje geleden dat we een berichtje hebben gepost (Hoi An).

In Hoi An hebben we een stadswandeling gemaakt, het stadje doet Frans koloniaal aan, erg mooi! we bezoeken een aantal oude huizen en musea.
We hebben in Hoi An een supergoed eettentje gevonden, gelukkig op de eerste dag. We eten hier o.a. een hele zeevis gestoofd in bananenblad. Ondanks alle kookkunstenaars in Nederland: wij hebben nog nooit zo'n lekkere vis gegeten!
De volgende dag gaan we vanuit Hoi An naar My Son; een archeologische site uit het Champarijk (zelfde rijk als Angkor Wat in Cambodja). Er is veel vernietigd door de Amerikanen maar toch krijgen we een goed beeld van hoe het er hier ooit uit heeft gezien.
Na terugkomst in Hoi An pakken we de nachtbus naar Na Thrang. Onderweg verbazen we ons erover dat al winkels op zondagavond op negen uur nog steeds open zijn (ook de juwelier waar echt niemand in de winkel komt...)

Om 6.00 uur komen we aan in Na Thrang. We gaan eerst even slapen (Na, zoals het nu lijkt, de laatste nachtbus) en gaan daarna decadent relaxen bij een superhippe strandtent!

De tweede dag in Na Trang staan we om half acht op om twee strandstoelen te bemachtigen bij die hippe tent aan het strand met zwembad. Een blik naar buiten en we doen iets rustiger aan: het is bewolkt. Maar...de temperatuur is helemaal goed, zo'n 30 graden en om 11 uur komt de zon erbij! Op en top vakantiegevoel: witte stranden, palmbomen, blauwe zee en koude biertjes.
Ondanks de schaduw (parasol en palmboom) is het ons toch gelukt om te verbranden zonder 1 seconde in de zon te liggen...

De volgende dag gaat om 6.00 uur de wekker; we nemen de bus naar Dalat. Tijdens de busreis zien we de omgeving veranderen (steeds droger). Aangekomen in Dalat lopen we een rondje over de markt (blijft een leuke bezigheid). We komen de bekende etenswaren tegen: Hond, kikker, meelwormen en dit keer ook een levende rat op de toonbank tussen het vlees en vis voor de verkoop. Eigenlijk verbazen we er ons niet eens meer echt over...

De tweede dag in Dalat huren we twee mountainbikes. We fietsen langs allerlei bezienswaardigheden. Het meest opvallende is het 'Crazy house' een guesthouse gebouwd in een bijzondere stijl: Hundertwasser meets Alice in Wonderland. We kijken onze ogen uit! De grootste sof (eigenlijk van deze hele vakantie) is de flowergarden van Dalat (wereldberoemd...). Je kunt het best vergelijken als je bij ons entree gaat vragen voor de intratuin...
Tijdens dit heuvelachtige fietstochtje valt het ons op dat de vietnamezen zich niet bewust zijn van verkeersregels: ze snijden, halen rechts in, rijden tegen het verkeer in en het irritantst: dat getoeter!!!

Vandaag (vrijdag) met de bus naar Ho Chi Minh City (Saigon). Het is hier erg warm en de stad is enorm druk. We blijven hier nu 1 nachtje om morgen te proberen om in Can Tho te komen (Mekong Delta).

• 01 Februari 2008 - 13:49

Margreet:

he Tjitske.

Wij hier van V&A zijn jaloers op jullie.. Het is hier vrijdagmiddag en het is erg saai in het kasteel..
    Nog veel plezier in Vietnam! Geniet er van!

Groetjes van Ralph, Jeroen, Marieke 2 en Margreet

• 01 Februari 2008 - 14:48

Nathalie:

Zon, zee, lekker eten (mmmmhhh behalve de levende rat, hond, kikker en meelwormen dan ;-)), cultuur... wat wil een mens nog meer!

En ook ik ben jaloers op jullie.... op kantoor in A'doorn is het vandaag ietswat deprimerend ;-)!

Veel plezier nog!

Liefs, Nathalie

• 01 Februari 2008 - 17:58

BeS:

Erg knap hoe ze daar een band vervangen! Dan zou die winterwissel van je niet binnen een uur geklaard zijn. Ha Ha.

Eigenlijk is dit de eerste keer dat we het idee hebben dat jullie op vakantie zijn. Palmboom, lekker eten, verbrand, een rat tussen het eten, echt vakantie!!!

Heel veel plezier daar en de groetjes uit het regenachtige Nederland.

MvG

Brend

• 01 Februari 2008 - 21:11

Tietsja:

hoi daar ik zie het wel jullie hebben een mooie vakantie jullie maken veel mee wat een plezier maar vast ook veel ellende die je ziet die armoe enz nou de groetjes fam winter

• 02 Februari 2008 - 11:08

Hilde:

Heer-lijk! Hier sneeuwt het vandaag, dus je verhaal en fotootjes zijn enigszins jaloersmakend. Vandaag hebben we een Furore-meeting in Groningen, jammer dat je er niet bij kan zijn.
    X hilde

• 02 Februari 2008 - 12:03

Martha.:

Hallo,Lekker hoor 30 graden de sneeuwbuien vliegen ons om de oren.Ik ben alleen thuis de hele club is aan het klussen,nog heel veel plezier en voorzichtig. Groetjes Martha en de rest van de familie

• 02 Februari 2008 - 14:53

Grietje En Erwin:

Hallo Globetrotters,

hier een berichtje uit het koude Nederland. Wat leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken, we krijgen zo echt een mooi beeld van wat jullie op dit moment allemaal meemaken, de ene keer een hele nacht in een nachtbus, de volgende keer met de brommers of mountainbike's de bergen in, en dan weer lekker met een biertje in de hand in een ligstoel aan het zwembad liggen, echt helemaal geweldig!!! Ik moest van Grietje meedelen dat Rino's nieuwe coup hem goed staat, tot de volgende aflevering,

Groeten Grietje en Erwin.

• 04 Februari 2008 - 07:33

Ina:

Ha dame en heer,
    Leest weer erg leuk, die verhalen van jullie. En dan de foto's: goed om te zien dat de Restauratiefondsballonnen ook al in Vietnam verkrijgbaar zijn! En wat een grappige bouwstijl: t heeft iets van onze Amsterdamse School?! En wat moet die soort van Skippy daar in die hoek?!?!?? Wat maakt dat hij op de foto moest! : -)
    Fijne tijd nog gewenst, vanuit een donker en enigzins nat Hoevelaken.

• 05 Februari 2008 - 18:57

Wea Jan:

Gelukkig (Oosters) Nieuwjaar gewenst Ritsjes. We zijn hier al een paar weken onderweg in 2008. Moeten jullie nog allemaal inhalen, geen makkie.
    Volgens ons is de vakantie nu pas echt begonnen, alle voorgaande weken waren voor ons idee nog al druk en op tijd.
    We zien nog weer uit naar wat mooie plaatjes. Geniet er nog maar van.

Pama

• 06 Februari 2008 - 10:20

Willie En Fred:

Hee wereldreizigers,
    Wat geweldig om jullie avonturen mee te beleven. Geniet nog lekker van het goede weer daar. Wij zijn nu zeven weken terug en hebben eigenlijk geen zon meer gezien. Maar gelukkig komen jullie pas weer in het voorjaar terug, dus dan gaat het de goede kant op. Geniet nog met volle teugen van wat je gaat meemaken.

• 06 Februari 2008 - 11:52

Marcel & Anne:

Hoi,

Het blijft leuk om jullie reisverhalen te lezen en de mooie foto's te bekijken.
    Nog veel plezier toegewenst.

Groetjes Anne