Onze laatste ervaringen... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tjitske en Rino Wal - WaarBenJij.nu Onze laatste ervaringen... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tjitske en Rino Wal - WaarBenJij.nu

Onze laatste ervaringen...

Door: Tjitske en Rino

Blijf op de hoogte en volg Tjitske en Rino

25 Februari 2008 | Thailand, Bangkok

Ons laatste bericht kwam uit Sihanoukville in Cambodja. Een ontzettend relaxte stad aan het strand. We hebben hier twee dagen op het strand gelegen. In de schaduw weliswaar omdat het, ondanks een aangenaam windje van zee, in de zon toch echt te warm is! We komen Kees en Jobien tegen ('oude bekenden' uit Sapa en HCMC) die vrijwilligerswerk doen in Sihanoukville. We eten gezellig op het strand en drinken buckets (een soort wijnkoelers) met Gin Tonic.

De tweede dag verschilt eigenlijk niet zoveel met de eerste: beetje lezen, kreeftjes eten en mangoshakes drinken op het strand.

De derde dag wilden we dan toch echt iets gaan doen maar...Tjits heeft blijkbaar de avond ervoor iets verkeerds gegeten en dat geeft vrij heftige reacties (we zullen jullie de details besparen). Met enige moeite toch nog even in een tuktuk gestapt om naar een Ijssallon te gaan waar Jobien vrijwilligerswerk doet.

De dag erna gaat het iets beter met Tjits en dat is maar goed ook: we moeten vijf uur bussen naar Phnom Penh. We komen op tijd aan en 's middags gaan we nog naar het Royal Palace en de Silver Pagode. 's avonds eten bij een Indiaas restaurant en onze tas inpakken voor morgen.

Maar...de volgende ochtend geen busrit naar Siem Reap. Tjits is weer zieker geworden en nu wordt het toch tijd om naar een apotheek te gaan voor een antibioticakuurtje. Gelukkig is het snel geregeld!

21 februari kunnen we dan toch naar Siem Reap, de medicijnen werken snel en na zes uur in de bus komen we aan. We hebben al snel een Guesthouse en verkennen de stad.

De volgende dag is Rino jarig! De wekker staat om 5.30. Wij hebben fietsen geregeld en nu kunnen we bij zonsopkomst en koelte genieten van Angkor Wat (En Rino kan maximaal genieten van z'n verjaardag). Het is heel bijzonder om in dit tempelcomplex rond te lopen. Het is zo onvoorstelbaar groot!
Na Angkor Wat gaan we naar Angkor Thom, dit complex is nog groter en binnen de muren is enorm veel te bezoeken. We kunnen ons voorstellen hoe bijzonder het geweest moet zijn voor de man die dit complex ontdekt heeft midden in de Jungle!
We bekijken nog een aantal andere tempels die nog dieper in de jungle liggen, de geluiden en de dieren (vooral de aapjes) maken het een aparte ervaring.
Na negen uur fietsen (in 35 graden) en tempels bekijken zijn we 'gebroken'.

De tweede dag weer om 5.30 de wekker! Vandaag fietsen we meer kilometers maar hebben we minder tempels op de route! minder vermoeiend merken we aan het eind van de dag.

24 februari gaan we met de bus naar Bangkok. Om 7.00 uur zijn we bij het busstation waar onze weliswaar op tijd 'vertrekt'. Na tien minuten rijden staan we stil bij een hotel waar we tot 08.30 uur wachten (de buschauffeur moet nog ontbijten)...dit beloofd veel goeds!
Na 1,5 uur rijden over een beroerde weg hebben we onze eerste stop. weer een uur later moet de chauffeur toch echt lunchen dus stoppen we een uur. Vervolgens is het 50 km. naar de grens waar we uit de bus moeten. Met onze bagage gaan we in de rij (en die is echt lang...). Uiteindelijk hebben we onze uitreisstempel en kunnen we doorlopen naar de volgende rij: Visum voor Thailand. Dit gaat relatief snel. Om 15.00 lopen we door de douane. Bij de bus aangekomen krijgen we de mededeling: Full...next one at 17.00. Tja...10 uur later en welgeteld 156 km. verder. Misschien hadden we een fiets moeten huren?
We drinken wat biertjes en stappen op de bus voor de laatste 250 km. naar Bangkok waar we om 21.15 aankomen, pfff...wat een reisdag. We checken in en gaan nog even de stad in.

En nu...zijn we dus in Bangkok in een guesthouse vlakbij KaoSan road, ' the place to be' voor backbackers. Je struikelt over de souvenirshops, restaurants, barretjes, tattooshops, enz. Vanacht gaat ons vliegtuig dus vandaag doen we niet zoveel meer, beetje rondkijken, internetten, lekker eten en nog even genieten van het vakantiegevoel.

We vinden het super dat iedereen zo met ons meegelezen/meegeleeft heeft en elke keer was het weer leuk om te zien dat we 'reacties' kregen op ons gastenboek. Iedereen heel erg bedankt en we hebben er zin in om 'live' bij te kletsen met iedereen!

Voor de 'plaatjeskijkers': De laatste 2 weken was het niet mogelijk om foto's op internet te zetten. Als we in Nederland zijn zetten we die foto's op het net.

• 25 Februari 2008 - 06:50

Dini:

Goede reis terug en welkom thuis in Zwollywood!

• 25 Februari 2008 - 07:05

Quirien:

Wat jammer dat het alweer voorbij is! Geniet van jullie laatste dagje en veel succes met weer wennen in koud& nat Nederland... en het draaien van de nodige wasjes!

• 25 Februari 2008 - 07:23

Judith:

Goede reis en tot gauw in NL!

• 25 Februari 2008 - 07:24

Ina :

Goeie reis en tot gauw

• 25 Februari 2008 - 07:41

Jeroen:

Goeie vlucht! Nog even en jullie mogen weer aan de boerenkool!

• 25 Februari 2008 - 08:17

Frank:

Hoi Tjitske en Rino,

Veel plezier nog de laatste dagen, tot binnenkort!

• 25 Februari 2008 - 09:35

Trui:

Dus 't zit er al weer op!
    Goede reis terug en zie jullie in Steenwijk.xxx

• 25 Februari 2008 - 09:46

Iris:

Jee zit 't er al weer op! Goede reis. Tot snel, denk op Texel (ook heel exotisch ;))! x Iris

• 25 Februari 2008 - 09:49

Chris:

Wat een mooie avonturen hebben jullie meegemaakt, ondanks dat het voorbij is kunnen jullie hier vast nog lang van nagenieten!

Tot snel, ik heb zin om jullie weer te zien!

• 25 Februari 2008 - 17:29

Ralph:

Niet te geloven dat jullie al weer terug komen. Ben benieuwd naar de verhalen en de foto's. Goede reis terug!!

• 25 Februari 2008 - 21:30

Femmie En Jan:

Jammer voor jullie en ons dat de reis er op zit.Goede reis terug naar ons prachtige nederland, waar alles op het punt staat uit te lopen. Jullie ouders zullen blij zijn als jullie terug zijn. We hopen nog een keer jullie verhalen en fotos te zien.

groet

femmie en jan schonewille

• 25 Februari 2008 - 21:38

Christiaan En Gerda:

Ha ex-vakantiegangers!

't Is jammer dat het weer voorbij is, we hebben genoten van jullie berichten! Elke keer weer spannend hoe lang jullie in de bus hadden gezeten of hoe krap! Veel gezien, veel gedaan, super!

Maar toch ook weer een "welkom thuis", als het aan ons ligt, spreken we gauw weer een keertje af!

Groetjes Christiaan en Gerda

• 26 Februari 2008 - 08:28

Niek En Nathalie:

Goede terugreis! En tot gauw!

• 26 Februari 2008 - 16:15

Marcel & Anne:

Het avontuur is ten einde, jammer, vonden het leuk om te lezen waar jullie zijn geweest en wat jullie allemaal hebben meegemaakt & gezien.
    Goede reis naar huis gewenst!

Groetjes

• 26 Februari 2008 - 20:46

Tietsja:

hallo weet niet of jullie nu thuis zijn maar ik heb genoten van jullie verhalen hoop dat ik de laatste foto s ook kan zien die vond ik heel leuk
    en succes in het koude kikker land maar als het nog nodig is nog een prettige reis
    groetjes de wintertjes

• 27 Februari 2008 - 17:14

Willie En Fred:

Nu ik dit bericht schrijf zijn jullie alweer terug in Nederland. Ik ben ervan overtuigd dat je met andere ogen onze wereld bekijkt dan voorheen. Het blijft echt genieten als je erop terugkijkt en de foto's weer ziet. Tot kiekes Willie en Fred

• 27 Februari 2008 - 19:42

René En Femke:

Heeeeeeeeeeee, we hebben het idee dat jullie een super vakantie gehad hebben. Tenminste wat we ervan gelezen en gezien hebben. Wat is het toch snel gegaan zeg!
    Welkom terug in nederland en kom maar ff lekker rustig bij van jullie avontuur!