Na buffelen relaxen in een hangmat - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Tjitske en Rino Wal - WaarBenJij.nu Na buffelen relaxen in een hangmat - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Tjitske en Rino Wal - WaarBenJij.nu

Na buffelen relaxen in een hangmat

Door: Tjitske en Rino

Blijf op de hoogte en volg Tjitske en Rino

08 Januari 2008 | Laos, Vangviang

Het laatste bericht was uit Pakse vanwaar we de Vip-bus naar Vientiane hebben genomen. Na een heleboel karaoke en een buschauffeur die wel erg hard reed (en wij ons afvroegen of we vientiane wel zouden halen) hebben we toch nog wat geslapen en komen we om 6 uur 's ochtends aan. We moeten moeite doen om een guesthouse te vinden maar uiteindelijk een goed hotel gevonden. toch fijn na een paar dagen zeer basic...

Voor het eerst sinds twee weken hebben we een westers ontbijt: heerlijk stokbroodje en een chocolade-muffin.

We huren een fiets en bezoeken een goude stupa. Daarna fietsen we naar een wat(tempel) waar we een heerlijke lichaamsmassage van een uur krijgen en in een stoombad met natuurlijke kruiden gaan... heerlijk ontspannen gaan we terug naar het hotel.

Volgende dag gaan we naar het busstation (tevens ochtendmarkt) en we kopen een sarong. We stappen op de local bus naar Vang Vieng. De buschauffeur rijdt enorm hard en dat blijkt ook wel als we een half uur eerder dan gepland aankomen. We vinden een goed guesthouse en kijken een beetje rond. Het is hier (voor wat we tot nu toe hebben gezien) behoorlijk toeristisch. Opvallend zijn de cafe's waar je relaxed kan liggen, bier kan drinken en de serie Friends kan kijken.

De tweede in Vang Vieng huren we een mountainbike en we fietsen naar een grot 15 kilometer buiten het dorp. het is behoorlijk heuvelachtig dus flink aanpoten. Als we aankomen is er een mannetje die voor ons gaat lopen en die onze gids wil zijn. Wij willen nog onderhandelen over de prijs want we denken zelf wel de grot in te kunnen. Gelukkig maken we toch van zijn dienst en zaklampen gebruik want we gaan 1,5 kilometer de berg in...poeh dat was best heftig. In Nederland kunnen dit soort dingen echt niet ivm de veiligheid. Maar wij genieten van de prachtige stalagnieten en stalagtieten. Tijdens de twee uur durende trip kwamen we niemand tegen, best bijzonder.

Na gedoucht te hebben gaan we chillen in een hangmat aan de rivier, we drinken een biertje en eten wat... tjonge het lijkt hier wel de hemel op aarde!

Morgen gaan we naar Phonsovan met de local bus. ongeveer 6,5 uur rijden.

• 08 Januari 2008 - 12:43

Paola:

Jé, wat gaaf! Genietse nog, hè en denk maar aan mij (en vele anderen) die in Nederland aan het werk zijn! Ik ben vanochtend trouwens nog dicht in de buurt van jullie huissie geweest. Zwolle staat er nog, hoor.

liefs,
    Paola

• 08 Januari 2008 - 12:55

Carla:

Hi Lao beer drinkers!

Even tussen de boeiende bedrijven door jullie story lezen. Cool om te beseffen dat jullie in de voetsporen van velen, maar dus ook die van mij daar rondlopen! Grotten bekijken, bamboons spotten en lekker floaten op de rivier met je zwemband?

Geniet! Zeker van de wijn en croissants want die zijn zeer schaars in backpack paradise Azie!

Bye
    Carla

• 08 Januari 2008 - 13:44

Chris:

Ik vind het toch wel lekker om tussen alle drukte hier door even weg te dromen bij jullie verhalen!

Gelukkig krijg ik zelf ook een mooi buitenkansje aangeboden, want woe 16 jan ga ik voor 6 dagen naar Madagascar met mijn werk. Dus voor mij ook een beetje avontuur in het vooruitzicht!

Veel plezier!

• 08 Januari 2008 - 15:12

René:

Hé Tjitske en Rino. Ik vind het één groot goed verhaal! Maar pas op dat je niet op de Pancake Trail belandt ;-)
    Spontane gidsen, lazy cafe's en dodemansritten: brings back memories, hoewel ik nooit in Laos was. Geniet ervan daar!

• 08 Januari 2008 - 19:16

Sonja En Brend:

Hoi Rits,

Leuk om te lezen dat jullie het erg naar jullie zin hebben. Zaterdag even aan jullie gedacht. Ja, ook wij waren in de jungle (Burgers Zoo), ha ha.

Tjits, ik zou vaker (echt) op reis gaan. Je ziet er nu veel jonger uit dan in Nederland of heb je de camera daar op uitgezocht.

Rino, eet op vrijdag maar een vette hap want van al dat fietsen hou geen grammetje vet meer over.

Liefs

BeS

• 08 Januari 2008 - 19:38

Jan En Wea:

Gezellig zo even te horen van jullie belevenissen we genieten ervan. We dachten dat het daar niet zo'n haastige wereld was maar nu we horen van die buschauffeur betwijfelen we dat.Zijn daar geen drempels? Eten ze in Laos ook insecten verpakt in chocola als een bon bon? ik luisterde vanmiddag naar de radio en hoorde dat het heel gezond en lekker is dan ik het toch een keer proberen. Meelwormen misschien wel. Ik heb geprobeerd mijn mobieltje te wassen maar dat is niet gelukt "bonte was nog te heet" we hebben maar een nieuwe besteld dus tegen dat jullie weer kunnen bellen zijn we weer voorzien.

groetjes Pama

• 09 Januari 2008 - 11:10

Chris En Stijntje:

We genieten iedere keer weer van jullie verhalen en foto's. Hebben ze daar geen snelheidscontroles. we hebben het weekend een camper gehuurd voor de voorjaarsvakantie voor een week.volgens ons geniet George van jullie huisje want we zien hem niet zo vaak, zo hoort het ook.

Groetjes je paps en mams.

• 09 Januari 2008 - 21:22

Theo Kwakkel:

Hoi Rino en Tjitske,
    Eindelijk de site gevonden,wat een verhalen zeg,prachtig om dat mee te maken.Verder de beste wensen in 2008 en nog veel spannende avonturen toegewenst.

Groetjes Theo

• 10 Januari 2008 - 11:39

Riekie En Anton:

Tjitske en Rino,

aan de foto's en de verhalen van jullie is wel te zien, dat jullie erg veel moois meemaken. Wat ziet het er daar soms adembenemend mooi uit. Het zal ook wel vermoeiend zijn, maar jullie nemen toch regelmatig tijd om te relaxen. (zal ook wel nodig zijn)Volgens mij zijn jullie met iets bezig, waar je nog heel lang op terug kunt kijken en waar je ook veel van opsteekt! Blijf er van genieten. Wij blijven jullie volgen.

• 17 Januari 2008 - 21:46

Gerard:

hallo vakantie gangers ik zie aan de fotos dat jullie je nog niet vervelen het lijkt wel een mooi land ik wil wel ruilen want daar is het lekker warm en hier slecht je zult het gezeur uit zwolle wel missen (of niet)geniet er maar van ik hou je wel in de gaten via goolgle earth groetjes gerard