Oudjaarsdag aan de Mekong - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Tjitske en Rino Wal - WaarBenJij.nu Oudjaarsdag aan de Mekong - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Tjitske en Rino Wal - WaarBenJij.nu

Oudjaarsdag aan de Mekong

Door: Tjitske en Rino

Blijf op de hoogte en volg Tjitske en Rino

31 December 2007 | Laos, Vientiane

Jeetje, wat leuk om al jullie berichtjes te lezen! Wij vinden het namelijk ook leuk om te weten hoe het in Nederland is!

Na ons vertrek (met een minivan) uit Pakse zijn we twee uur langs de Mekong gereden naar Hat xai khun en daar zijn we met de longtailboot over gevaren naar het eiland Don Khong. Al van een afstand lijkt het een paradijs!!
We krijgen een kamer aan de Mekong voor 4,50 euro per nacht. Geen warm water maar wel een fan... We hebben zonsopgang gezien vanaf de veranda!
We hebben gelijk maar fietsen gehuurd en zijn een klein rondje (16 km) over het eiland gefietst. Wat is het hier toch mooi. Alle kindjes zwaaien naar ons en roepen Sabadi (hallo), schattig hoor!
We eten voor het eerst hier sticky rice, rijst dat je met je handen moet eten. Samen met gebakken groenten een heerlijk maaltje, helemaal als je er 1 koud biertje (640 ml) bij drinkt.

De tweede dag gaan we weer fietsen, dit keer vergissen we ons wat in de afstand. Het is 30 kilomter, 30 graden, een gloeiend hete zon. Gelukkig wel genoeg water maar te weinig eten bij ons. We komen helemaal geen verkeer of andere fietsers tegen en dat is heel bijzonder voor ons Nederlanders. Na 29 kilometer houden we het niet meer en gaan we een pepsi cola drinken en een zakje chips eten bij een stalletje! wat een opluchting!

Vandaag zijn we met de boot naar Don det en Don Khone (eilanden) geweest. 20 kilometer varen op een boot met een motor die klonk als een trilplaat en dat vier uur lang! ze hebben hier nog nooit van gehoorbescherming gehoord (ook niet voor de passagiers).
we hebben waterval bezocht en wat rondgelopen. We waren blij dat de we iets te eten meehadden. Bij deze stalletjes/restaurantjes willen wij echt niet eten. We kregen een flashback naar de vleesmarkt in Oost-Turkije (en pamsie: het rook zoals bij Lena).

Het leven speelt zich hier overduidelijk af in en rondom de Mekong. De mensen wassen zich erin, poetsen hun tanden, wassen hun kleren. Maar als het vuil gaat er ook in inclusief urine en poep van een waterbuffel (jakkes...).

Wij willen jullie, met uitzicht vanuit dit internetcafe over de Mekong, een heel fijne jaarwisseling toewensen! Wij proosten met een Laobier en gaan morgen naar Champasak!

rino en tjits

• 31 December 2007 - 10:51

Quirien:

Wauw, klinkt heerlijk allemaal! Geniet ervan. Hier gaan we ook weer knallend het nieuwe jaar in. liefs Quirien

• 31 December 2007 - 11:18

Riekie En Anton:

Tjitske en Rino,

ook wij wensen jullie een heel fijne en waarschijnlijk wel heel aparte jaarwisseling toe in zo'n omgeving. En denk er aan, niet te zat met die 'kleine' glazen bier. Goh, wat apart om dat nu te doen.
    En even tussendoor nog iets anders, over wat ik las bij je vader: jammer van Feijenoord maar ja, PSV hè.

• 31 December 2007 - 12:54

Brend:

Erg leuk die berichten van jullie en zoals jullie het schrijven is het net roman. Alleen jammer dat je niet verder kunt lezen zoals in een echt boek.

Ook vanuit het koude Zwolle met een warme Gluhwein wensen we jullie een goed nieuwjaar toe.

BeS

• 31 December 2007 - 18:16

Chris En Stijntje:

HoiRits
    wij wensen julie een gelukkig en een goed nieuwjaar,wij moeten nog even wachten. Weer fijn om wat van jullie te horen.
    groetjes je paps en mams

• 01 Januari 2008 - 09:09

René En Femke:

He Rino en Tjitske!

Wij willen jullie (en alle andere lezers van deze site) een supergoed nieuwjaar wensen! Hoe was het om 0:00? Ook mooi vuurwerk? Of doen ze daar niet zo aan de jaarwisseling? Heerlijk iig om jullie verhalen te lezen. Hopelijk gaan jullie nog veel moois tegemoet.

Liefs René en Femke

• 01 Januari 2008 - 12:46

Chris:

He lieve its en Rino, een heel gelukkig 2008!

• 01 Januari 2008 - 12:47

Jan Wea:

Sabadi, Rits hier Steenwijk.

Jullie als eerst de allerbeste wensen en een gezond 2008 gewenst.
    Wij hebben oudjaarsavond doorgebracht in Hoogeveen en het was daar om half een min 3 graden en 6.00 m zicht, omdat je het weet, dacht je de overkant van de weg te kunnen zien. We zijn dus de nacht ook maar gebleven na de keel alsnog met wat anders te hebben gemeerd.
    Wat een tegenstelling met jullie aantrekkelijke situatie, hoewel 4 uur achter een trilplaat lopen, is wel een opgaaf in die omstandigheden.
    Geweldig leuk om zo wat van jullie te horen. Kunnen jullie alvast 1 fotootje plaatsen.

Pama

• 01 Januari 2008 - 14:30

Marinus En Martha:

gelukkig nieuwjaar gewenst van de hele club.we volgen met veel plezier jullie reisverslag,toch wel apart dat we jullie zo kunnen volgen.de groeten van ons allemaal. marinus en martha en de hele club

• 01 Januari 2008 - 15:57

Ome Jan En Tante Wem:

Gelukkig nieuw jaar en veel plezier verder tijdens jullie vakantie.
    Geniet er van.

• 02 Januari 2008 - 07:23

Theo:

Als eerste een gelukkig nieuw jaar aan jullie gewenst! Als ik dit zo lees vermaken jullie je prima! Ik zou zeggen maak veel foto's dan bekijken we die in het voorjaar.

GrtZ

• 02 Januari 2008 - 07:25

Marieke Brouwer:

Hoi Tjitske en Rino,

Vandaag gaan we hier iedereen een gelukkig nieuw jaar zoenen (ik heb er al 4 gehad). Voor jullie via dit berichtje de beste wensen en veel plezier!
    Groet,
    Marieke

• 02 Januari 2008 - 07:49

Jeroen:

Happy New Year!

• 02 Januari 2008 - 08:10

Frank:

Hoi Tjitske en Rino,

De beste wensen voor 2008!
    Ik ben zojuist begonnen aan de 1e werkdag in het nieuwe jaar. Een goed moment dus om te kijken hoe het is aan de andere kant van de wereld.

En dat klinkt goed! Mooie verhalen en jullie houden er een stevig tempo in, heb ik de indruk. Veel plezier!

• 02 Januari 2008 - 08:32

Sjoerd:

Hoi Tjitske & Rino,
    we hebben de pagina gevonden en opgeslagen bij de favourieten, geweldig!
    Natuurlijk wensen wij jullie ook een gezond en gelukkig 2008 vanaf de bouwplaats. Gelukkig is het hier niet zo heet en kan er lekker gewerkt worden.
    Totmails!

• 02 Januari 2008 - 13:57

René:

Nou, allereerst het allerbeste voor 2008...het jaar begint in ieder geval helemaal top voor jullie! Toevallig al met een flesje belabberd slechte, maar zalig dronken makende Mekong-whisky op het nieuwe jaar geproost? ;-)
    Ik kijk uit naar de volgende belevenissen. Happy travels!

• 02 Januari 2008 - 19:55

George:

Hey zus en Rino, wij zijn hier vandaag allemaal weer aan het werk gegaan, en jullie genieten dag in dag uit opnieuw als ik de berichten zo lees op jullie weblog.

De 2e dag van dit jaar is er zelfs nog een klein beetje sneeuw gevallen in het fryske Grou, maar doe mij toch maar die 30 graden van jullie.

Nu weer in Zwolle, bevalt mij goed...iedere dag weer een ander AH receptenkaartje proberen, leert je kleine broertje ook nog eens een beetje koken.

Groeten

Sjors / George

• 03 Januari 2008 - 08:17

Margreet:

Hoi Tjitske en Rino,

Jullie ook een heel gelukkig 2008! De start is in inder geval goed!

Groetjes, Margreet

• 03 Januari 2008 - 10:26

Marcel:

He Rino en Tjitske,
    Als eerste in ieder geval een goed nieuwjaar, zo te lezen zal dat wel lukken. Echt super zo al die verhalen. Heb maar alvast ( wel onder Lieuwke haar e-mail) ingelogd zodat ik automatisch de berichten ontvang.

Hier nog lekker een paar dagen vrij, en dan maandag weer beginnen bij dat top bedrijf van ons. Wel met de gedachte natuurlijk dat wij over 16 dagen in het vliegtuig naar Nieuw zeeland zitten.

Veel plezier nog.
    Marcel

• 03 Januari 2008 - 10:42

Dorit:

Hoi Tjits en Rino,

Gelukkig nieuw jaar en nog veel fantastische reisavonturen toegewenst!

Dorit

• 03 Januari 2008 - 11:41

Diana:

Hoi,

Een heel gelukkig 2008. Heerlijk om jullie verhalen te lezen tussen de jaarafsluiting door.

Zo te lezen vermaken jullie je prima. Ik hoop nog veel mooie verhalen te lezen. Geniet ervan.

• 03 Januari 2008 - 12:41

Marc En Paola:

Nog een heel gelukkig nieuwjaar gewenst!

Wat leuk om zo op de hoogte gehouden te worden!! Wij zijn heel benieuwd wat jullie allemaal nog meer beleven! Het klinkt tot nu toe fantastisch! Wat een andere wereld, zeg. En wij zitten hier in de kou, maar verwarmd, stomend water en bestek, ARBO-wet... plat landschap, eikenbomen en hooguit een tropische cactus, maar dan wel van de IKEA...

Nog veel plezier!!!!!!!!!

Groet'n uut Borne,
    Marc en Paola

• 03 Januari 2008 - 17:28

Ralph:

Hallo ontdekkingsreizigers!

Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Jullie ook een heel goed 2008 en nog heel veel plezier daar!

Ralph

• 03 Januari 2008 - 18:27

Arjan En Mirjam:

Rino en Tjitske,

Nog de allerbesten wensen voor het nieuwe jaar! Erg leuk om jullie verhalen te lezen. Veel plezier nog!

Arjan en Mirjam

• 04 Januari 2008 - 08:56

Willie En Fred:

Wij voelen weer mee wat jullie nu in werkelijkheid beleven. En ik kan je zeggen het wordt alleen maar mooier. Ben nu weer drie dagen op kantoor en dat valt helemaal niet mee. Dus wees je ervan bewust wat een voorrecht het is om dit te mogen beleven. Hardstikke fijn dat jullie zo genieten.

• 04 Januari 2008 - 10:17

Oma Plakké:

Hallo Tjitske en Rino

Een fijne vakantie en een voorspoedig 2008 toegewenst. "je moeder houd mij op de hoogte van jullie droomreis geniet ervan met z'n tweetjes.

Groetjes en liefs van Oma Plakké

• 04 Januari 2008 - 13:37

Ivo:

Hey Tjits en Rino,

Vanachter een stoffig bureau met uitzicht op 'jullie' bewolkte Zwolle de beste wensen voor 2008!

Groetjes,
    Ivo

• 04 Januari 2008 - 15:56

Andre Tietsja En Kid:

hallo nog een gelukkig nieuw jaar en veel plezier met jullie reis henriete was hier en zei dat we jullie konden volgen dus ik ff kijken en wat leuk joh hoop dat het allemaal naar wens gaat nou hier ook nog ff de groetjes van opa en oma die zijn hier vanwege dat pascal jarig is nou de groetjes van het koude nederland doeiiiiiii tietsja

• 15 Januari 2008 - 13:40

Marly:

Hej,

Wat een verhalen allemaal al zeg!! Klinkt geweldig! Helemaal als ik jullie nu vertel dat het hier heel hard waaid en regend :( Haha!!
    Heel erg veel plezier nog en groeten van ons Bammers hier!

Doeegg Marly