De eerste week! - Reisverslag uit Pulau Tioman, Maleisië van Tjitske en Rino Wal - WaarBenJij.nu De eerste week! - Reisverslag uit Pulau Tioman, Maleisië van Tjitske en Rino Wal - WaarBenJij.nu

De eerste week!

Door: Tjitske

Blijf op de hoogte en volg Tjitske en Rino

27 Juli 2018 | Maleisië, Pulau Tioman

Het is zover! We gaan!
Alle vier een rugzak op en op naar Schiphol. Daar nog een laatste contact met Airb&b omdat de locatie in Singapore niet reageert op onze berichtjes. Na een vlucht van 12,5 uur landen we op Singapore. Het was een rustige vlucht en Ize en Oole hebben zich prima vermaakt. Het laatste uurtje hebben ze nog even geslapen.

We doen rustig aan op de airport. We zien dat we rond 10.00 uur in ons appartement kunnen dus we hebben alle tijd. Pinnen blijkt nog ff lastig... we proberen drie automaten maar na alles ingetoetst te hebben hebben we wel allemaal pinbonnen maar geen geld... waren we vergeten om de pinpas op wereldpinnen te zetten. Stom! Toch nog snel geregeld en op naar de Skytrain! Na een kort ritje gaan we naar het appartement en we gaan even drie uurtjes slapen. Met moeite worden we wakker om wat te eten... Na het eten zwemmen in ons 'rooftop zwembad' en daarna zijn we moe. Rond 21.00 uur liggen we allemaal!

De eerste volle dag doen we rustig aan. We gaan met de Skytrain en maken een wandeling. Wat is Singapore een megastad maar ook heel ontspannen! We ontdekken ook dat we hier geen Aziatische vibe beleven. De skyline is prachtig en de eerste de beste speeltuin ook...

Na een paar uur slenteren nemen we de skytrain terug en we eten bij een Indiaas tentje. Ize schuift vrij makkelijk het Aziatische leven in en proeft gelijk weer alles. Oole is iets minder enthousiast. Eerst heftig weigeren en als hij ziet dat Ize het wel lekker vindt proeft hij ook een beetje. Vervolgens is het natuurlijk lastig toegeven dat het eigenlijk wel heel lekker is.
Na wat relaxen en zwemmen lopen we 's avonds richting een oude vliegterminal met allemaal stalletjes. Ize kiest haar eigen eten en dat pakt goed uit! Oole is vooral gefascineerd door de levende kreeften en krabben.

Een nieuwe dag en we worden vrij laat wakker. Om 09.30 halen we broodjes en we gaan lezen, luisterboek luisteren, zwemmen en in het bubbelbad. Heerlijk!
Rond half vier gaan we met Sky train richting Gardens of the bay. We stappen iets eerder uit en lopen met een prachtig uitzicht op de skyline naar Rassapura masters. Een gigantisch winkelcentrum met onderin restaurantjes. Het is een prachtig winkelcentrum met bijvoorbeeld een interactieve vloer met een waterval aan lichtjes. Ook kun je hier een bootje huren om door het winkelcentrum te varen... we eten hier en lopen daarna naar Gardens of the bay'. De tuinen zijn prachtig en we kopen kaartjes voor de skywalk. Het is even een kleine overwinning voor Tjits (hoogtevrees) maar het is prachtig. Rond 19.45 begint de lichtshow op muziek (opera). Heel erg mooi! Gauw naar huis om te slapen!

De volgende dag een reisdag... kort samengevat: het was een lange dag. Na een uurtje metro, willen we overstappen op de bus maar we horen dat er problemen zijn. Een vriendelijke man helpt ons en reist tot de grens met ons mee. We gaan de Singaporese grens over en stappen weer op een bus (2,5 km). Daarna de Maleisische grens waar we nog even wat bewijs moeten leveren over onze terugreis. Daarna een kort ritje met de bus om over te stappen op de lange afstandsbus naar Mersing. Rond 17.00 uur zijn we daar en we gaan naar ons hotel. Daar hebben we nog een kleine (...) discussie over de toeristentax, die we overigens niet kunnen winnen. We eten 'bij de buren' en het is de eerste avond dat zowel Ize en Oole heerlijk hebben gegeten. De regen komt met bakken de lucht uit! Onze eerste tropische bui.

'S ochtend gaat de wekker om 07.30 uur. Na het ontbijt en goede koffie gaan we naar de haven. De mevrouw die ons gister de kaartjes voor de boot heeft verkocht is er ook en gaat ons inchecken. Ze neemt onze paspoorten mee en dan krijgen we altijd een klein beetje de kriebels. Tjits loopt achter haar aan maar dat was niet de bedoeling. Deze mevrouw heeft goede bedoelingen en bespaart ons 80 MR omdat we een of andere tax nu niet hoeven te betalen.
We stappen op de boot en Rino valt in de prijzen: hij zit naast een Aziaat die meteen het 'anti kots zalfje' begint te smeren. Het helpt natuurlijk niet .. de details zullen we jullie besparen.

Na 2 uur varen zijn we op Pulau Tioman. een korte taxirit (steil: 40 procent) en dan zijn we in Juara! Het voelt als een paradijs. Onze hut op het strand, heerlijk! We gaan eten en daarna direct kajakken in de mangrove rivier. Prachtig! We zien meteen gigantische varanen. We zijn hier nog twee volle dagen waarin we volop genieten! We snorkelen (Ize vindt het prachtig), kajakken, zwemmen in de heerlijke zee, eten en drinken, Ize volgt een Engels lesje en Tjits maakt haar eerste Aziatische hardloopkilometers. Morgen weer met de boot naar Mersing. Meer verhalen volgen!

• 27 Juli 2018 - 14:37

Dagmar:

Wat een super eerste week!! Benieuwd naar de reisverhalen die volgen. Enjoy!! xxx

• 27 Juli 2018 - 14:49

Wea, Jan:

Mooi om dit te lezen, we zien uit naar foto’s

• 27 Juli 2018 - 15:17

Erica:

Wauw! Klinkt prachtig! En idd mooi om te lezen!

• 27 Juli 2018 - 15:40

Jan Van Der Veen:

Prachtig geniet van jullie belevenissen,zit thuis in de schaduw met 34 graden te warm om wat tedoen.Wens jullie nog mooie belevenissen toe. Groeten Jan.

• 27 Juli 2018 - 16:11

Marry:

Leuk om jullie reisverslag te lezen!
    Fijn om te lezen dat de vlucht goed is verlopen.
    Zie uit naar jullie volgend reisverslagen.
    Het is in de Achterhoek nu verzengend warm het is 37 graden,hoe is de temperatuur daar?

• 27 Juli 2018 - 16:41

Chris En Stijntje:

Wat een leuk verslag. Wij staan nu bij de Zwarte Haan aan de wadden. Het is hier ook erg warm. We kijken alweer uit naar het volgende reisverslag.

• 28 Juli 2018 - 21:54

Dini:

Heerlijk om weer mee te mogen genieten! ❤️

• 02 Augustus 2018 - 13:27

MariannecGerritsen:

Heerlijk om te lezen. Vooral omdat ik ook eens in Singapore ben geweest...! Geniet van jullie vakantie.
    Groet, Marianne Gerritsen.