Eten in Thailand is een feestje! - Reisverslag uit Pathum Wan, Thailand van Tjitske en Rino Wal - WaarBenJij.nu Eten in Thailand is een feestje! - Reisverslag uit Pathum Wan, Thailand van Tjitske en Rino Wal - WaarBenJij.nu

Eten in Thailand is een feestje!

Blijf op de hoogte en volg Tjitske en Rino

29 Februari 2016 | Thailand, Pathum Wan

Van Koh Samui varen we, met een beduidend kleinere boot dan bij de vorige overtocht, naar Koh Pangang. Gelukkig is de zee rustig en staan we in een klein uurtje op het tweede eiland van onze reis. Het valt direct op dat de sfeer hier meer ontspannen is dan op Koh Samui, minder 'grootse' toerisme. Dat bevalt ons wel...
Ook onze overnachtingsplek blijkt een schot in de roos. Kleinschalig (17 bungalows) en direct aan het strand en een rustige zee. We arriveren rond lunchtijd en ook het restaurant is goed. Fijne plek om twee dagen te zijn. Het is mooi weer dus Ize en Rino gaan de zee in. Oole gaat slapen en als we hem een uurtje later wakker maken om ook te zwemmen begint het ineens heel hard te regenen. Qua temperatuur kan het zwemmen prima maar we slaan toch even over.

De volgende twee dagen hebben we 's ochtends regen, maar gelukkig klaart het tussen de middag op en hebben we prachtig weer om lekker te zwemmen, schelpen te zoeken, gaten te graven... De zon is behoorlijk heftig dus ize en oole houden de t-shirtjes aan dit keer...
We hebben zoals gezegd een goed restaurant bij de bungalow. Dat is fijn want als de kinderen op bed liggen gaan we lekker met z'n tweetjes eten, ook wel heel fijn!

Na twee dagen op Koh Pangang gaan we met de tuktuk naar de pier. Het komt met bakken de lucht uit... We schuilen onder een afdak totdat we zien dat de rij (in de stromende regen) kort genoeg is om niet kleddernat te worden. We zijn blij dat we de grotere catamaran hebben geboekt: de zee is ruig dus schommelen we heftig! Veel zeezieken weer... Gelukkig gaat het goed bij ons. Wel krijgen Oole en Tjitske een plens water uit de airco over zich heen tijdens een hoge golf. Na twee uur op de boot komen we aan in Don Sak waar we overstappen op de bus voor een ritje van 1,5 uur. Naar Surat Thani. Het is hier helemaal niet toeristisch waardoor de keuze in hotels beperkt is. Toch hebben we een fijn hotel in het centrum gevonden. We lopen naar de nightmarket. Wat een feestje is dat toch! We bestellen o.a. spicy slakken en Ize wil ze zo graag proeven dat we van te voren bedenken wat ze zal doen als ze het te pittig vindt ;-) (witte rijst, komkommer en water). Ze vindt het lekker (wel pittig). Oole wil ook (!) maar dat durven we niet aan. Ize en Oole eten zoveel sushi dat we nog een portie halen voor onszelf. Gelukkig zijn de prijzen zo laag dat dat in ieder geval geen belemmering is.
We regelen nog een taxi voor morgen naar de airport en gaan naar bed.

Exact op tijd vertrekken we met de taxibusje en om 11.45 uur vliegen we in een uur en een kwartier naar Bangkok. Heel efficiënt om zo 700 km. af te leggen. Vanaf het vliegveld nemen we een overvolle bus, stappen over op de skytrain en zijn dan bij ons laatste hotel van deze reis. We checken in en hebben een kamer op de 28e verdieping. Dat is hoog en geeft een prachtig uitzicht over de stad. We gaan naar Central World, het grootste shoppingcenter van Thailand. We hebben gelezen over een foodstall festival dat we graag willen bezoeken. Maar het is zo groot hier dat we het niet kunnen vinden... Geen probleem er zijn hier zoveel restaurantjes dat het nog lastig kiezen is. We gaan voor Japans: een bbq op kooltjes in onze tafel en we bestellen de heerlijkste vis en vleesgerechten. Ize en Oole vinden het ook leuk en lekker!

Na het ontbijt gaan we naar het zwembad. De temperatuur in Bangkok is hoog (35 graden) maar het zwembad is op het dak (29e verdieping) dus het is door een briesje aangenaam. Halverwege de middag gaan we naar het MBK shoppingcenter, met op de 5e en 6e etage een foodcourt. Maar... Daar komen we in eerste instantie helemaal niet. Voor de deur van het MBK is een klein food festival en daar eten we wat. Daarna het MBK in, niet om te shoppen maar om onze ogen uit te kijken... Er schijnen hier 105.000 (!) bezoekers per dag (!) te komen. Ize en Oole vinden vooral de roltrappen en de hoogtes (mam, mag ik nog even naar beneden kijken) mooi. We gaan terug naar het hotel, gaan naar het zwembad waar Ize en Oole meteen inspringen. Wij nemen een mojito en genieten nog even van de Thaise zon!
We hopen dat jullie een klein beetje hebben kunnen meegenieten van onze reis. Wij hebben er in ieder geval een fantastische herinnering bij.

Het reizen met de kinderen bevalt ons zo goed dat we stiekem al aan het 'dromen' zijn over een reis naar Indonesië :-)

• 02 Maart 2016 - 12:33

Anne Marie:

Indonesie... Kan ik jullie van harte aanbevelen Tjitske!