In de relaxmodus - Reisverslag uit Ban Tin Tha, Thailand van Tjitske en Rino Wal - WaarBenJij.nu In de relaxmodus - Reisverslag uit Ban Tin Tha, Thailand van Tjitske en Rino Wal - WaarBenJij.nu

In de relaxmodus

Blijf op de hoogte en volg Tjitske en Rino

23 Februari 2016 | Thailand, Ban Tin Tha

De eerste dag in Ban Krut genieten we vooral van het zwembad en het fijne weer. We proberen het nog even in de zee maar de golven zijn te hoog voor Ize, en al helemaal voor Oole. Maar het zwembad is prachtig dus geen klagen. Het enige wat we vandaag moeten regelen is de was, omdat we echt niks meer schoon hebben. En gisteravond hebben we besloten dat we over twee dagen naar Koh Samui gaan, dus het vervoer (taxi en boot) hebben we ook geboekt. Rino heeft gisteravond een klein restaurantje gevonden waar we een heerlijke lemongras salade met garnalen hebben gegeten: daar gaan we dus weer heen :-)

Na het ontbijt ('lopend' zoals Ize wijs weet te vertellen) stappen we op de fiets. Leenfietsen van het hotel dus het is een beetje behelpen (oole in de rugdrager, Ize achterop) maar wel top dat we even op pad kunnen. Vanuit ons hotel hebben we een tempel en buddha op een berg gezien dus daar willen we even kijken. Het fietsen gaat goed, alleen het laatste steile stukje moeten we lopen. Vanaf de grote gouden buddha lopen we verder omhoog naar de tempel. Het is een echte verrassing, het is een van de mooiere tempels die we hebben gezien met een prachtig uitzicht over de kuststrook. Het was even zweten om er te komen maar dit maakt het goed. We lunchen en de rest van de dag zijn we bij het zwembad. Het is zo heerlijk dat Ize en Oole zich zo goed vermaken in het water.

Om 09.30 uur worden we opgehaald met de minivan voor de rit naar de pier bij Chumphon (2,5 uur). Het is druk/licht chaotisch bij de pier, wat best vreemd is voor een pier waar maar twee catamarans per dag vertrekken. Voordat de boot ook maar een meter heeft gevaren hebben we al 45 min. vertraging...hmmmm...
Maar als we varen maken we ook snelheid. De eerste twee uur (naar Ko Tao) gaan ok op een relatief rustige zee. Maar de tweede helft is ruiger en er vertrekken nogal wat mensen naar het achterdek (blgghhh, zeeziek). Bij ons gaat het goed, wel wat draaierig. Ize klaagt wat over buikpijn maar dat kan ook van de trek zijn omdat we iets te weinig eten mee hebben genomen (oeps). We gaan even met haar naar buiten en ze kijkt haar ogen uit (veel wind, hoge golven).
1,5 uur te laat staan we op Koh Samui. Weer in de chaos, dit keer voor een minivan naar het juiste strand. Weer een uur verder met twee hongerige en vermoeide kinderen (oole is op schoot in slaap gevallen) zijn we bij ons resort. Het is donker maar het ziet er mooi uit. We gaan snel wat eten en om 21.00 (!) uur liggen Ize en Oole op bed. Dit is zo'n reisdag (9,5 uur) die je liever niet hebt, gelukkig weet je niet alles van te voren.

Als we wakker worden zien we pas goed op wat voor een mooie plek we zijn! Prachtig uitzicht over de Lamai baai en ons resort is een beetje beach/hippiestijl in een mooi aangelegde tuin. Na de reisdag van gister gaan we niet teveel doen. Ize en Tjitske gaan op pad voor een cadeautje voor papa en daarna plonsen we in het zwembad. Tof, er is zelfs een glijbaan! Na het zwemmen haalt Tjitske beneden een take away lunch waarna we weer gaan zwemmen, het leven kon wel eens eentonig worden :-)
'S avonds gaan we naar de nightmarket. Het is behoorlijk ver lopen (2,5 km) voor Ize. Maar wat een food loving paradise! We proeven dimsum, sushi, verschillende insecten, sateh (met goddelijke pindasaus), fresh springrols (en ook de gefrituurde variant), Jummie!

Hierdepiep hoera! Rino is jarig. Ize, Oole en Tjitske zingen hem wakker. Met z'n viertjes in bed, cadeautjes, het lijkt wel alsof we thuis zijn ...
Tussen de middag lopen we naar het dorp voor taart en koffie. Daarna gaan Ize en Tjitske naar het strand (smal strand, ruige zee). Het blijft mooi zo'n wit strand met blauwe zee. Daarna gaan we zwemmen en aan het eind van de dag gaan we naar het dorp om te eten. Daarna loopt Tjitske naar de 7/11 voor pilsjes, maar het is Big Buddha day (een heilige dag) en dan mag er geen alcohol verkocht worden. Gelukkig zijn ze een shop verder niet zo strikt (als we de flesjes maar in onze tassen houden tot in ons hotel)...
Intussen heeft Rino tickets naar Koh Pagnang geregeld waar we overmorgen naartoe gaan.

We zijn duidelijk in een ultieme relaxmodus gekomen... Vandaag hebben we de was gehaald, gezwommen en een fish spa geprobeerd. Ize wilde dit twee weken geleden in Hua Hin al heel graag en Tjitske is ook nieuwsgierig :-) Ize hield het nog geen 30 seconden vol en zette het op een huilen terwijl geen vis haar voeten had aangeraakt. Tjitske moest even wennen, wat een gekriebel, maar wel lekker zachte voetjes! Morgen met de boot naar Koh Pagnang.

• 24 Februari 2016 - 14:20

Danielle De Wilde:

Tjonge jonge, het blijft leuk om jullie avonturen te volgen! Goed om te lezen hoe jullie allemaal genieten en dat straalt ook van de foto's af. Geniet nog even lekker verder, voor je het weet is het leven weer wat minder eentonig (lees: niet meer dagelijks in het zwembad....)
    groetjes, Danielle

• 25 Februari 2016 - 19:00

Jan Van Der Veen:

Rino nog van harte gefeliciteerd en dat je maar een heel oud mannetje mag worden ook Tjitske en de kinderen gefeliciteerd. Wat mooi dat de kinderen zich zo kunnen vermaken en wat een mooie foto's .Nog veel plezier toegewenst en de groeten van Jan en Wietske.

• 26 Februari 2016 - 12:29

Angela Van Der Klugt:

Jullie hebben overduidelijk een mooie tijd samen in Thailand. Geniet er nog even maximaal van!

Groetjes, Angela